Prezentacja produktów z poziomu wyników wyszukiwania jest skróceniem ścieżki zakupowej i dostarczeniem użytkownikowi oferty, która odpowiada jego oczekiwaniom. Google Merchant Center pomaga przesyłać informacje o sklepie i produktach do Google. Zajmiemy się konfiguracją konta i pomożemy Ci sprzedawać produkty w Google.

- tel. 601 240 168
Czym jest GMC?
Google Merchant Center jest narzędziem, które automatycznie przesyła do Google dane o produktach znajdujących się w sklepie internetowym oraz dane dotyczące samego sklepu. Informacje te umożliwiają wyświetlanie użytkownikom produktów wraz z wynikami wyszukiwania Google, w witrynach partnerów, a także zakładce „Zakupy”.
Reklama produktowa stanowi odpowiedź na konkretną frazę kluczową. W ten sposób konsumenci, którzy przykładowo szukają rowerów górskich, zobaczą konkretne modele – zostanie im wyświetlona skrócona karta produktowa, zawierająca zdjęcie produktu, nazwę (wraz z nazwą sprzedawcy) i cenę. Google Merchant Center pozwala konsumentom szybko i łatwo odnaleźć konkretne produkty bez konieczności przechodzenia na stronę wybranego sklepu i przeglądania pełnej oferty.
Jak działają kampanie produktowe?
Pierwszym niezbędnym krokiem do uruchomienia kampanii produktowej (po utworzeniu konta Google Merchant Center) w Google jest stworzenie pliku z informacjami dotyczącymi produktów, czyli tzw. feedu produktowego. Istotne jest, aby dane w nim zawarte dokładnie opisywały produkt – to na tej podstawie Google dopasuje słowa kluczowe, na które zostanie wyświetlona reklama. W tym przypadku należy mieć na uwadze spójność informacji z opisem produktu na stronie internetowej sklepu. Feed produktowy powinien zawierać wszystkie niezbędne atrybuty produktów, a im dokładniej każdy z nich zostanie opisany – tym lepiej dla kampanii reklamowej.
Atrybuty dotyczą podstawowych danych produktu, jego ceny i dostępności, kategorii produktów do których należy, identyfikatora, szczegółowego opisu i dostawy. Wśród nich są atrybuty niezbędne do uwzględnienia oraz opcjonalne. Utworzenie dobrego feedu produktowego możliwe jest dzięki dobrze zoptymalizowanym opisom, tytułom i zdjęciom. Tak powstały plik danych powinien zostać przesłany na konto Google Merchant Center, które należy połączyć z kontem Google Ads.
Kampania produktowa musi mieć określoną strukturę. Konieczne jest więc ustalenie jej nazwy, kraju sprzedaży produktów, kosztu kliknięcia (rozlicznego w modelu CPC) oraz maksymalnej wysokości budżetu dziennego. Wybór stawek następuje na podstawie grup produktów, podzielonych w oparciu o ich atrybuty. Nieodłączną częścią kampanii produktowej jest monitorowanie i optymalizacja. Reklama powstaje na podstawie danych przesyłanych na konto Google Merchant Center, dlatego konieczne jest aktualizowanie tych informacji na bieżąco. Kontrolą należy objąć również stawki CPC, konwersję i słowa kluczowe.
Zalety kampanii produktowych
Wyświetlanie oferty wraz z wynikiem wyszukiwania czy też w zakładce "zakupy" pozwoli jeszcze szybciej dotrzeć do potencjalnego konsumenta.
Reklama przedstawia produkt i cenę, a więc jedne z najważniejszych informacji służących do podjęcia decyzji zakupowej. Ten typ reklamy charakteryzuje się wysoką konwersją, celując w potrzeby użytkowników, pojawia się w momencie potrzeby. Produkt jest bowiem dopasowywany przez system do konkretnych fraz kluczowych. Co więcej, reklama produktowa ma formę graficzną, a więc przy nadaniu jej atrakcyjnej formy, może być taką, która przyciąga uwagę pośród wielu innych. W ramach kampanii z użyciem narzędzia Google Merchant Center możemy dowolnie ustalać budżet i ceny za kliknięcie oraz monitorować skuteczność reklam.
Jak pracujemy?
E-commerce to dynamicznie rozwijający się segment rynku, którego kompleksowa obsługa należy do naszych głównych specjalizacji.
W ramach używanego przez nas narzędzia, jakim jest Google Merchant Center, jesteśmy gotowi rozpocząć pracę od samych podstaw. Mamy świadomość, że wśród naszych Klientów są marki, które do tej pory nie prowadziły tego typu działań.
Gwarantujemy poprawną konfigurację narzędzia, stworzenie niezbędnych plików XML oraz wdrożenie ich na koncie Google Ads (dawniej Google Adwords). Na kolejnych etapach pracy dbamy o efektywną realizację kampanii promocyjnej oraz dogłębną analitykę danych, pozwalających optymalizować jej przebieg.
Wszystkie działania na bieżąco raportujemy i yciągamy wspólnie z Klientem odpowiednie wnioski.
Status Google Partner PREMIER
Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.
Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!
Efekty naszych prac
Realizujemy kampanie produktowe dla sklepów o zróżnicowanym asortymencie. Wśród naszych klientów jest marka produkująca wysokiej jakości odzież i akcesoria medyczne. Uniformix dociera z asortymentem do klientów w Polsce i Europie. Oferta firmy kierowana jest do osób z branży medycznej, a więc grupa odbiorców reklamy jest ograniczona.
Stworzenie strategii kampanii wymagała od nas działań, które uwzględnią konkretną grupę docelową. Tak też stało się – przygotowaliśmy zoptymalizowaną kampanię, wdrażając działania w ramach reklamy Google, w tym Google Merchant Center oraz remarketingu – co okazało się świetnym połączeniem. Efektem kampanii produktowej dla Uniformixu było zwiększenie sprzedaży, dotarcie do użytkowników zainteresowanych ofertą, czyli przeglądających wiele podstron podczas jednej wizyty na stronie oraz zmniejszenie stawki CPC.