Remarketing

Remarketing skutecznie ratuje porzucone koszyki zakupowe. Jest formą reklamy Google Ads, która przypomina użytkownikom o niedokończonych zakupach i wizycie na stronie. Możesz wyświetlać użytkownikom nawet te same produkty, które oglądali.

Remarketing jest skuteczną formą reklamy dla sklepów internetowych, które w natłoku konkurencyjnych ofert przypominają klientom o swojej ofercie. Dzięki tego typu reklamie zwiększysz szansę na ponowne wkroczenie użytkownika na ścieżkę zakupową i tym samym poprawisz wyniki sprzedażowe.

Renata Grodzka
Renata Grodzka
Account Manager
  • tel. 601 240 168
Napisz do mnie

Remarketing

Remarketing jest jednym ze sposobów na dotarcie do użytkownika, który opuścił witrynę. Oznacza to, że był wstępnie zainteresowany ofertą. W związku z tym istnieje spora szansa na to, że reklama skłoni go do powrotu i wykonania czynności mającej znaczenie dla firmy. Może to być rejestracja na stronie lub zakup.

Remarketing jest jednym z najefektywniejszych narzędzi reklamowych Google Ads (dawniej Google AdWords). Umożliwia ponowne pokazanie oferty użytkownikom, którzy mieli już kontakt z marką – odwiedzili stronę internetową, aplikację mobilną lub sklep online. Remarketing ma na celu nie tylko sprzedawanie albo rejestrację użytkowników w serwisie, ale wpływa na budowanie rozpoznawalności. Firma, z którą internauta miał styczność, przypomina mu o sobie w innych miejscach niż strona internetowa. Remarketing prowadzimy w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania Google.

Jak działa remarketing?

Reklama remarketingowa dociera do użytkownika, który odwiedził stronę internetową, ale nie wykonał na niej żadnego działania. Jej celem jest skłonienie go do powrotu, tak by mógł ponownie rozpatrzeć ofertę czy wrócić do zakupów. Przykładem może być sytuacja, w której osoba dodała produkty do koszyka, ale nie zdecydowała się na dokonanie płatności. Po opuszczeniu strony wciąż pozostaje w sieci, przeglądając inne witryny. To właśnie na tych stronach zobaczy reklamę produktów, które obejrzała lub chciała kupić (remarketing dynamiczny). Przyczyn porzucenia koszyka zakupowego może być wiele i nie zawsze jest to całkowita rezygnacja z zakupów, dlatego zawsze warto ponownie dotrzeć do użytkownika z przekazem reklamowym.

Kierowanie reklam opiera się na listach remarketingowych, które konstruowane są na podstawie danych pozyskanych dzięki konfiguracji tagu Google Ads w witrynie. Listy remarketingowe są grupami odbiorców, które tworzone są dzięki źródłom danych o odbiorcach (np. Google Analytics, Tag Google Ads, YouTube, analityka aplikacji) oraz danych demograficznych, lokalizacyjnych czy informacji na temat wykorzystywanych przez użytkowników urządzeń.

jak działa remarketing

Stworzymy skuteczną kampanię
dla Twojego biznesu!

Rodzaje remarketingu

W ramach remarketingu Google Ads możemy prowadzić zróżnicowane kampanie. Google umożliwia dopasowanie reklamy do celu, który chcemy zrealizować, a podstawie rodzajów remarketingu, do których zaliczamy:

  • Remarketing standardowy – reklama towarzyszy użytkownikowi po opuszczeniu strony, w czasie kiedy korzysta z innych witryn i aplikacji w sieci reklamowej. Pozwala ponownie zainteresować użytkownika, zachęcając go do powrotu na stronę i wykonanie akcji, którą może być pobranie pliku, rejestracja czy zakup – jest przedłużeniem ścieżki zakupowej klienta. 
  • Remarketing dynamiczny – użytkownikowi zostanie zaprezentowana reklama przedstawiająca konkretne produkty  lub usługi przeglądane przez niego podczas wizyty na stronie. Ten typ remarketingu pozwala docierać do osób, które nie dokończyły zakupów, budując rzeczywistą sprzedaż. Remarketing dynamiczny można również prowadzić aplikacjach mobilnych. W tym przypadku tworzymy nową kampanię lub korzystamy z tej już prowadzonej w witrynie.
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) – umożliwiają wyświetlanie reklamy osobom, które opuściły witrynę, ale wciąż korzystają z wyszukiwarki. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania. RLSA pozwala dostosowywać stawki słów kluczowych pod kątem użytkowników znajdujących się na listach remarketingowych.
  • Remarketing wideo – wyświetlanie reklam w YouTube oraz w witrynach wideo Google i wyszukiwarce na podstawie aktywności użytkowników na YouTube. Po połączeniu konta z Google Ads możemy tworzyć listy remarketingowe grupujące internautów według czynności, które wykonali (np. objerzenie określonych filmów, odwiedziny strony kanału czy zasubskrybowanie).
  • Remarketing kierowany na listę klientów – kierowanie reklamy opiera się na bazie adresów e-mail, które firma ma w swoim posiadaniu. Użytkownicy zalogowani w i korzystający z usług Google (np. YouTube, Gmail, Zakupy Google, sieć wyszukiwania) zobaczą w tych miejscach reklamę. Ten sposób kierowania wpływa na przede wszystkim na zwiększenie konwersji i budowanie świadomości marki.

Zalety remarketingu

Firma, która zdecyduje się na kampanię remarketingową zwiększy szansę na pozyskanie potencjalnych i rzeczywistych klientów oraz zbuduje rozpoznawalność marki w internecie. Korzyści, jakie daje prowadzenie w sieci kampanii remarketingowej to przede wszystkim:

  • Docieranie do użytkowników w odpowiednim momencie – remarketing jest wydłużeniem procesu zakupowego, a więc reklama pojawi tuż po odwiedzeniu przez użytkownika witryny oraz w przypadku remarketingu dynamicznego – prezentując oglądane wcześniej produkty.
  • Budowanie świadomości marki – użytkownicy po opuszczeniu strony lub aplikacji wciąż mają styczność z wizerunkiem firmy w innych witrynach, co nie pozwala o niej łatwo zapomnieć.
  • Mierzenie efektowności kampanii – podobnie, jak inne formy reklamy w Google Ads, kampanię remarketingową można kontrolować dzięki raportom i statystykom.
  • Dokładne kierowanie reklam – listy remarketingowe pozwalają na prezentowanie przekazu konkretnym grupom odbiorców, co sprawia, że reklama jest skuteczna.
  • Określenie stawek – w kampaniach remarketingowych możemy korzystać z automatycznego określania stawek na podstawie wyznaczonego celu, którym może być zwiększenie wizyt na stronie czy większa wartość konwersji w ramach ustalonego budżetu.

Zapytaj o ofertę
 

 

Jak pracujemy?

Remarketing, który prowadzimy dla naszych klientów poprzez Google Ads bazuje informacjach o użytkownikach mających kontakt ze stroną.

Case study

Kampania sprzedażowa w Google Ads dla sklepu internetowego.

Sprawdź! 

Dlatego pierwszym krokiem, który podejmujemy jest konfiguracja źródła danych o odbiorach dla witryny lub aplikacji. Po otagowaniu strony pod kątem remarketingu, czyli dodania tagu Google Ads do witryny lub aplikacji otrzymujemy fragmenty kodu tagu remarketingowego.

Stworzona przez nas reklama zostaje skierowana do użytkowników podzielonych na kategorie w ramach list remarketingowych. Możemy korzystać z list domyślanych lub skonstruować je biorąc pod uwagę parametry takie, jak cena zakupionego produktu czy rodzaj strony. Każdą decyzję dotycząca działań reklamowych konsultujemy z naszymi Klientami.

Z racji tego, że Google Ads jest systemem o wyjątkowej mierzalności, a więc zapewnia przejrzystość działań, Klienci informowani są na bieżąco o wynikach kampanii. Gwarantujemy dostęp do konta reklamowego, dzięki któremu można śledzić miejsce wyświetlania reklam wraz z ich kosztem.

Status Google Partner PREMIER

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.

Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!

Efekty naszych prac

Od wielu lat zajmujemy się opracowywaniem kampanii reklamowych, które obejmują remarketing. Jedną z naszych realizacji jest kampania Google Ads dla firmy KUKE Finance SA. Zadanie, jakie przed nami zostało postawione miało na celu zwiększenie świadomości o marce, która od kilku lat oferuje swoje usługi. W strategii kampanii położono nacisk na reklamę w Google Display Network oraz remarketing. Uzyskane w toku działań efekty pozwoliły nam na pełną widoczność oferty w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Marka znacząco poprawiła swoją rozpoznawalność, a reklama pozwoliła nam na dotarcie do dokładnie wybranej grupy docelowej.


Zapytaj o ofertę
 

 

Google Ads - komponenty

Audyt konta Google Ads to proces oceny skuteczności, konfiguracji oraz prowadzonych kampanii. Audyt może ujawnić bolesne ukryte problemy, które należy rozwiązać. Zidentyfikowane problemy należy poprawić.
Jest to format reklamy, który pojawia się w Gmailu nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Reklamy są wyświetlane na karcie promocji kont Gmail wśród innych e-maili przesortowanych przez Google.
Kampanie reklamowe oparte na banerach to rozwiązanie znane i chętnie wykorzystywane od lat. Dobór odpowiednich dla grupy docelowej portali pozwala dotrzeć z komunikacją do konkretnych odbiorców.
Google Merchant Center to narzędzie, które pozwala w automatyczny sposób przesyłać do Google dane o produktach w Twoim sklepie online, a następnie wyświetlać je w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Przygotowujemy konto od samych podstaw.
YouTube rozrósł się do ogromnych rozmiarów, pokazując jednocześnie jak popularną formą komunikacji jest wideo. Wiele firm na całym świecie zdaje sobie z tego sprawę i wykorzystuje ten kanał do promocji swojej marki. YouTube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie.
Jest to usługa porównywania cen. Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google są wyświetlane w imieniu sprzedawców za pośrednictwem podmiotów świadczących usługę. odsyła zainteresowanego użytkownika do sklepu, gdzie może dokonać zakupu.
Remarketing jest jednym z najefektywniejszych narzędzi jakie udostępnia Google Ads. Dzięki niemu komunikacja kierowana jest do użytkowników, którzy mieli już kontakt z marką w sieci – np. odwiedzili stronę lub sklep online.
Jest to narzędzie reklamowe Google służące do reklamowania aplikacji w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube, Gmail i sieci reklamowej Google przy użyciu wspólnego zestawu reklam i celów biznesowych.
Linki sponsorowana są obecnie jedną z najbardziej skutecznych form reklamy w wyszukiwarce. Dzięki właściwie dobranym słowom kluczowym, ich przekaz jest dopasowany do oczekiwań odbiorcy.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Nasi certyfikowani specjaliści, dzięki planowanym strategiom zwiększą sprzedaż Twoich produktów i usług, dotrą do precyzyjnie określonej grupy klientów, poprawią konwersję oraz zapewnią efektywne wykorzystanie budżetu.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który jest również doradcą marketingowym.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Wszyscy nasi menedżerowie mają doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu kampaniami Google Ads.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Nasze kompetencje potwierdzone są certyfikatami: Google Premier Partner i Facebook Business Partners.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.