Google Ads

"Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy". Stuart Henderson

Dla milionów ludzi na całym świecie, Internet to podstawowe źródło zdobywania informacji. Za jego pomocą szukają ofert, porównują produkty i wymieniają opiniami. Google Ads (dawniej Google AdWords) to efektywna forma promocji - pojawia się tam, gdzie tego oczekujemy. Jej elastyczność i precyzja pozwala dotrzeć do określonej grupy docelowej - w wyszukiwarkach, na portalach w sieci GDN czy z ofertą produktową poprzez Google Merchant Center.

Katarzyna Augustyn-Szurek
Katarzyna Augustyn-Szurek
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 276)
Napisz do mnie

Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords) to obecnie najskuteczniejszy system reklamowy w Internecie. Szacuje się, że obecnie ponad 25% wszystkich reklam jakie pojawiają się w sieci, publikowanych i rozpowszechnianych jest przy jego użyciu. Za pomocą linków sponsorowanych, nawet słabo wypozycjonowane serwisy, mają szansę pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwania - kluczowej dla pozyskiwania ruchu użytkowników.

Google Ads umożliwia reklamowanie się zarówno w wyszukiwarce Google, jak i na różnych stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google. Do naszej dyspozycji są reklamy tekstowe, banery statyczne oraz animowane, reklamy lightbox oraz reklama elastyczna, która wizualnie dostosowuje się do strony, na której jest wyświetlana.

Zalety Google Ads

Płatność tylko za wyniki

Ze względu na charakter działania reklamy PPC (Pay per Click) płatność pobierana jest tylko za kliknięcie w reklamę. Oznacza to, że jeśli kampania okaże się mniej skuteczna niż w pierwotnych założeniach to również jej koszt będzie mniejszy. Oczywiście dobrze skonfigurowana kampania i uwzględniająca realia biznesowe doprowadzi do realizacji efektów biznesowych i zakładanego ROI. Ważne jest również, że nie ma minimalnej inwestycji wymaganej do reklamowania się poprzez system Google Ads, dzięki czemu wszystkie firmy mają szansę wykorzystać potencjał Google Ads bez względu na wielkość budżetu marketingowego.

Mierzalność

Marketing online jest znacznie bardziej wymierny niż reklama tradycyjna - np. telewizyjna bądź billboardowa. Reklama PPC to jedna z najbardziej mierzalnych i przejrzystych metod reklamowych, pozwalająca szybko dowiedzieć się, czy realizowana kampania marketingowa skutecznie i efektywnie dociera do grupy docelowej. Szczegółowo widzimy między innymi to, które reklamy otrzymały najwięcej kliknięć, koszt tych kliknięć, najskuteczniejsze słowa kluczowe pod kątem konwersji i wiele innych potrzebnych danych.

Elastyczność

Kampanie Google Ads można łatwo dostosować, dzięki czemu można skupić się na określonych grupach docelowych i realizacji bardzo konkretnych celów. Google Ads oferuje bardzo dużo typów kampanii – począwszy od wizerunkowych, poprzez sprzedażowe na remarketingu kończąc. A to wszystko w wynikach wyszukiwania, aplikacjach mobilnych, platformach Gmail i YouTube czy stronach internetowych będących częścią sieci partnerskiej Google.

System daje również wiele możliwości targetowania reklamy:

  • kierowanie behawioralne: zainteresowania, wzorce zachowań, wyszukiwane frazy, odwiedzane strony, kategorie podobieństw, remarketing,
  • kierowanie kontekstowe: tematy stron, słowa kluczowe,
  • kierowanie automatyczne: wykorzystujące machine learning Google.

 

Zasięg

Google stało się częścią codziennego życia ludzi. Jest wiodącą i najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, z ponad 1,5 miliardem użytkowników. Jest też właścicielem drugiej najpopularniejszej wyszukiwarki – YouTube. Google przetwarza średnio około 40 000 zapytań na sekundę. System daje możliwość wyświetlania reklamy potencjalnym klientom w promieniu kilku kilometrów od reklamowanej firmy, w danym województwie czy regionie ale także w całym kraju.

Zaangażowanie

System Google Ads wspiera wszelkie formy pomiaru zaangażowania grupy docelowej, której wyświetlane są reklamy. Reklamy budujące zaangażowanie są dobrym sposobem na skupienie uwagi odbiorcy i wejście z nim w interakcję, gdyż ich wyświetlenie uzależnione jest od wykonania przez niego konkretnych czynności. Istnieje możliwość analizy zaangażowania i optymalizacji prowadzonych działań. Np. można się dowiedzieć, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z reklamami lightbox (rozwinięcie reklamy), reklamami wideo (interakcja z elementem, który nie przekierowuje do strony zewnętrznej, np. kliknięcie zwiastuna lub ikony, by rozwinąć kartę), reklamami wideo aplikacji (obejrzenie 10 sekund reklamy wideo lub całej, jeśli jest krótsza niż 10 sekund albo kliknięcie reklamy wideo) czy reklamami produktowymi z funkcją prezentacji (rozwinięcie reklamy na co najmniej 10 sekund lub kliknięcie jej przed upływem 10 sekund.)

Alternatywa bądź rozszerzenie dla pozycjonowania

Zarówno pozycjonowanie i wykorzystanie Google Ads mogą być efektywne i skuteczne – aby określić, które działanie będzie optymalne należy dokonać dogłębnej analizy branży oraz działań konkurencji. Dla wielu firm połączenie wyników organicznych i płatnych często działa najlepiej.

Porozmawiajmy o Twojej kampanii Google Ads

Opieka specjalistów

Jako Ideo Force świadczymy kompleksowe usługi z zakresu kampanii reklamowych i wizerunkowych. Nasi certyfikowani specjaliści, dzięki planowanym strategiom zwiększą sprzedaż Twoich produktów i usług, dotrą do precyzyjnie określonej grupy klientów, poprawią konwersję oraz zapewnią efektywne wykorzystanie budżetu. Gwarantujemy monitoring prowadzonych działań, regularne raporty oraz dostęp do panelu administracyjnego. Zadbamy dla Ciebie o każdy szczegół kampanii!

Inwestujesz dużo w Google Ads (dawniej Google AdWords), a jednak nie widzisz zadowalających efektów? Sprawdzimy w czym tkwi problem.

Dzięki optymalizacji obniżysz koszty działań i zwiększysz ich efektywność. Skuteczna promocja to nasz priorytet!

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego my?

  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych). Nasze doświadczenie pozwala na ogląd sytuacji z lotu ptaka na to, co jest typowe dla przestrzeni, w której działa nasz klient.
  • Mamy na koncie zrealizowanych ponad 1000 projektów e-marketingowych - znaczna część tychże prac była związana z Google Ads.
  • Google oferuje reklamy, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, wyświetlają się na witrynach z sieci partnerskiej, w aplikacjach czy poczcie Gmail. Dopieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.
  • Certyfikaty Google Ads, które posiadają nasi eksperci to profesjonalna akredytacja, którą Google oferuje osobom, które wykazują biegłość w podstawowych i zaawansowanych aspektach reklam Google.
  • Jako agencja ze statusem Google Premium Partner mamy dostęp do zupełnie nowych metod i form promocji (beta), które wykorzystujemy aby lepiej realizować cele biznesowe naszych klientów.
  • Nasz zespół wie dokładnie, co działa, a co nie. Dążymy do zwiększenia współczynnika konwersji i poprawy zwrotu z inwestycji.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego i doradcy biznesowego. Opiekun jest odpowiedzialny za koordynację wszystkich prac (SEO, link building, analityka, PPC, UX, programistyka, itd.) - dzięki temu kontakt jest zawsze z jedną osobą oraz panuje porzadek w komunikacji. Co więcej jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje od zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.
  • Wszyscy nasi menedżerowie mają doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu kampaniami Google Ads. Analizujemy model biznesowy i potrzeby klienta, a następnie ustalamy priorytety i projektujemy kampanie tak aby realizowały zakładane cele.
  • Nasza wszechstronność, edukacja i zamiłowanie do narzędzi oraz raportowanie zapewniają, że łączymy planowanie, analizę i strategię z taktykami w odpowiednich dawkach.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Efekty naszych prac

Na swoim koncie mamy wiele sukcesów związanych z kampaniami Google Ads - zarówno kampaniami wizerunkowymi jak i nakierowanymi na performance marketing (np. sklepy internetowe). Przykładowo dla klienta Senso Rex obniżyliśmy koszty konwersji o 44% i jednocześnie zwięszyliśmy współczynnik konwersji o 50%. Naszego klienta wsparliśmy również w wejściu na zagraniczne rynki konsumenckie.

Inny nasz kleint to CEWE Sp z o.o., który jest częścią międzynarodowego koncernu CEWE Stiftung & Co. KGaA. Posiada 13 przemysłowych laboratoriów fotograficznych, pozwalających obsługiwać klientów z dbałością o wysoką jakość i szybkie tempo realizacji zamówień. Ścisła współpraca z punktami handlowymi oraz efektywne strategie logistyczne pozwalają z powodzeniem realizować założone cele biznesowe i zdobywać uznanie klientów. Oferta CEWE obejmuje szeroki wachlarza fotoproduktów oraz możliwość wywoływania zdjęć przez internet.  Dla CEWE zrealizowaliśmy kampanie Google Ads dla 4 niezależnych serwisów wraz z optymalizacją innych kampanii reklamowych w AdWords. Zadanie to wymagało przebudowy kont reklamowych i wprowadzenia kompletnie nowych struktur. Finalnie udało się zwiększyć konwersje i obniżyć koszty.

Google Ads - komponenty

Audyt konta Google Ads

Audyt konta Google Ads to proces oceny skuteczności ogólne konfiguracji oraz prowadzonych kampanii reklamowych. Audyt może ujawnić bolesne ukryte problemy, które należy rozwiązać. Po zidentyfikowaniu tych problemów należy pracować nad poprawą stanu i wydajności konta. Każda firma powinna regularnie przeprowadzać dokładne audyt swojego konta. Regularne kontrole Ads są ważne, ponieważ umożliwiają sprawdzenie skuteczności konta reklamowego Google i wskazanie obszarów wymagających poprawy. Chociaż istnieje wiele zautomatyzowanych narzędzi i usług, które pozwalają w sposób automatyczny przeprowadzaić taki audyt to często brakuje im kontekstu celów marketingowych, grupy docelowej i unikalnych pożądanych wyników działań PPC.

Gmail Sponsored Promotions

Gmail Sponsored Promotions to format reklamy, który pojawia się w Gmailu – jednym z najpopularniejszych dostawców poczty elektronicznej – nie tylko w Polsce ale i na całym świecie. Promocje sponsorowane w Gmailu pojawiają się zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych, z telefonami komórkowymi umożliwiającymi jeden spot reklamowy i komputerami stacjonarnymi na dwa. Reklamy są wyświetlane na karcie promocji kont Gmail, jednak nie powinno to zniechęcać do korzystania z nich, ponieważ Gmail automatycznie sortuje pocztę na kartach, dzięki czemu wiele oryginalnych wiadomości e-mail ląduje na karcie promocji i nie jest to tylko karta wypełniona reklamami i śmieciami.

Google Display Network

Kampanie reklamowe oparte na banerach to rozwiązanie znane i chętnie wykorzystywane od lat. Dobór odpowiednich dla grupy docelowej portali pozwala dotrzeć z komunikacją do konkretnych odbiorców. Atrakcyjna graficznie reklama to spora szansa, na to, że marka zostanie zauważona i zapamiętana. Google Display Network to wygodna alternatywa dla indywidualnego zakupu powierzchni reklamowych. Wykorzystuje wszystkie elastyczne mechanizmy Google Ads (dawniej Google AdWords) w wyszukiwarkach.

Google Merchant Center

Google Merchant Center to narzędzie, które pozwala w automatyczny sposób przesyłać do Google dane o produktach w Twoim sklepie online, a następnie wyświetlać je w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. To pojedynczy internetowy pulpit nawigacyjny służący do zarządzania danymi o swoich produktach (opis, ceny) w ekosystemie Google. Na życzenie klienta przygotowujemy konto od samych podstaw. Gwarantujemy jego poprawną konfigurację, stworzenie niezbędnych plików XML oraz wdrożenie na koncie Google Ads (dawniej Google Adwords).

Reklama na YouTube

W bardzo krótkim odstępie czasu YouTube rozrósł sie do ogromnych rozmiarów, pokazując jednocześnie jak popularną formą komunikacji jest video. Wiele firm na całym świecie zdaje sobie z tego sprawę i wykorzystuje ten kanał do promocji swojej marki. YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka po Google na świecie, dlatego ważne jest, aby rozważyć to jako część strategii marketingu cyfrowego.

Remarketing

Remarketing jest jednym z najefektywniejszych narzędzi jakie udostępnia Google Ads (dawniej Google AdWords). Dzięki niemu komunikacja kierowana jest do użytkowników, którzy mieli już kontakt z marką w sieci – np. odwiedzili stronę lub sklep online. Wykorzystując mechanizmy Google Ads (zarówno search jak i GDN), reklama podąża za użytkownikiem. Wyświetla się w tych miejscach w sieci, w których jest aktualnie obecny.

Uniwersalne kampanie promujące aplikacje

Universal App Campaign (Uniwersalne kampanie promujące aplikacje) to narzędzie reklamowe Google służące do reklamowania aplikacji w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube, Gmail i sieci reklamowej Google przy użyciu wspólnego zestawu reklam i celów biznesowych. Uniwersalne kampanie promujące aplikacje są w stanie skutecznie dotrzeć do odpowiedniego segmentu użytkowników analizujc miliony interakcji użytkowników z zasobami reklamowymi.

Linki sponsorowane

Linki sponsorowana są obecnie jedną z najbardziej skutecznych form reklamy w wyszukiwarce. Dzięki właściwie dobranym słowom kluczowym, ich przekaz jest dopasowany do oczekiwań odbiorcy. Inne zalety tego typu kampanii to możliwość uzyskania szczegółowych danych, dokonywanie zmian w trakcie ich trwania, rozliczenie wyłącznie za efekt – wejście użytkownika na stronę.


Zapytaj o ofertę