Pozycjonowanie szerokie

"Potrzeby klientów to ruchomy cel. Gdy tylko ułożysz tę łamigłówkę, musisz od nowa zabrać się do dzieła".
Robert B. Tucker

Pozycjonowanie jest tak powszechnym narzędziem, że coraz trudniej wypromować nowopowstające serwisy internetowe. Rozwiązaniem jest pozycjonowanie szerokie (inaczej na „długi ogon”, z ang. "long tail").

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 291)
Napisz do mnie

Long tail

Klasyczne pozycjonowanie polega na stałych frazach kluczowych, na które promowany serwis ma zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Im bardziej ogólne (i teoretycznie popularniejsze) słowa, tym ciężka i bardziej czasochłonna praca. Zazwyczaj serwisy istniejące od lat mają już mocno ugruntowaną pozycję, z którą ciężko rywalizować nowopowstającym słowom.

Jednocześnie zmienia się też podejście konsumentów. Badania wykazują, że użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trendy wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza tym mniej precyzyjne wyniki. A w związku z tym, więcej „pracy własnej” odbiorca musi dołożyć od siebie, aby dotrzeć do poszukiwanej treści.

Z tego powodu pozycjonowanie szerokie jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online czy serwisów z bardzo dużą ilością podstron i regularnie uaktualnianymi treściami.

Jak pozycjonujemy?

Każdy projekt zaczynamy od wykonania audytu SEO. Z jednej strony pozwala on określić elementy strony, wymagające zmiany lub optymalizacji, z drugiej pomaga dobrać frazy kluczowe, które najlepiej sprawdzą się w danym serwisie.

Przed rozpoczęciem działań przygotowujemy listę precyzyjnych, wielowyrazowych fraz, które z dużym prawdopodobieństwem wpisywane są przez rzeczywistych użytkowników w wyszukiwarce Google. Całość zoptymalizujemy tak, aby w miarę możliwości każdej pojedynczej frazie odpowiadała dedykowana podstrona.

Realizując projekt stale monitorujemy efektywność działań, modyfikując i optymalizując je w przypadku, kiedy zajdzie taka konieczność.

Zapytaj o ofertę