Pozycjonowanie szerokie

"Potrzeby klientów to ruchomy cel. Gdy tylko ułożysz tę łamigłówkę, musisz od nowa zabrać się do dzieła".
Robert B. Tucker

Pozycjonowanie jest tak powszechnym narzędziem, że coraz trudniej wypromować nowopowstające serwisy internetowe. Najczęściej wybierane jest pozycjonowanie szerokie (inaczej na „długi ogon”, z ang. "long tail").

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 291)
Napisz do mnie

Pozycjonowanie long tail

Klasyczne pozycjonowanie polega na stałych frazach kluczowych,na które promowany serwis ma zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Im bardziej ogólne (i teoretycznie popularniejsze) słowa, tym cięższa i bardziej czasochłonna praca. Zazwyczaj serwisy istniejące od lat mają już mocno ugruntowaną pozycję, z którą ciężko rywalizować nowopowstającym słowom.

Jednocześnie zmienia się też podejście konsumentów. Badania wykazują, że użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trendy wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza tym mniej precyzyjne wyniki. A w związku z tym, więcej „pracy własnej” odbiorca musi dołożyć od siebie, aby dotrzeć do poszukiwanej treści.

Z tego powodu pozycjonowanie szerokie (pozycjonowanei long tail) jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online czy serwisów z bardzo dużą ilością podstron i regularnie uaktualnianymi treściami.

Słowa kluczowe mogą być krótkie lub długie. te pierwsze to krótsze wyrażenia, które mają ogólne znaczenie, na przykład "obuwie męskie". Podczas gdy frazy kluczowe z długiego ogona są dłuższe i bardziej szczegółowe, a także opisują konkretną rzecz lub koncepcję, na przykład "tanie męskie buty". Nie ma wyraźnego punktu, w którym krótkie wyrażenie kluczowe stanie się długim ogonem - wszystko jest względne. Tak więc jedno i to samo hasło można określić jako długie lub krótkie, w zależności od tego, z jakim innym terminem je porównasz.

Słowa kluczowe z długiego ogona to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe, których użytkownicy częściej używają, gdy są bliżej punktu zakupu lub gdy używają wyszukiwania głosowego. Na początku są trochę sprzeczne z intuicją, ale mogą być niezwykle cenne przy ich prawidłowym wykorzystaniu.

pozycjonowanie long taill

Właściciele witryn internetowych (w tym także sklepów internetowych) często nie znają słów kluczowych o długim końcu i nie zdają sobie sprawy z ogromnego potencjału tych słów kluczowych. Kiedy dowiedzą się, jak długie terminy mogą w praktyce zmienić biznes online, są nieco zszokowani, że nie odkryli tego wcześniej).

Zalety pozycjonowania szerokiego

Zalety pozycjonowania szerokiego (long tail):

  • szybkie efekty pozycjonowania,
  • stabilne efekty pozycjonowania,
  • wyższe bezpieczeństwo pozycjonowania,
  • słowa long tail generują wyższe wyniki sprzedaży,
  • słowa long tail dostarczają lepszą jakość ruchu oraz niższy współczynnik odrzuceń,
  • użytkownicy wchodzącyna stronę po słowa z długiego ogona spędzjaą na stonie więcej czasu i odwiedzają większą liczbę podstron.

Z punktu widzenia klienta kluczowe jest, że pozycjonowanie szerokie wpływa na to, iż stronę odwiedza więcej klientów, którzy rzeczywiście poszukują oferowanego przez ciebie produktu i są goti do zakupu. Użytkownicy, którzy szukają bardziej szczegółowych haseł, zwykle znajdują się wyżej w cyklu zakupów, niż osoby wyszukujące haseł ogólnych. Zwykle więc, długie ogony przyciągają użytkowników, którzy lepiej konwertują. Inwestowanie w słowa kluczowe o długim końcu jest często martwym zwrotem z inwestycji (Return On Investment) i zwycięską strategią "jakości nad ilością".

Jak pozycjonujemy?

Każdy projekt zaczynamy od wykonania audytu SEO. Z jednej strony pozwala on określić elementy strony, wymagające zmiany lub optymalizacji, z drugiej pomaga dobrać frazy kluczowe, które najlepiej sprawdzą się w danym serwisie.

Przed rozpoczęciem działań przygotowujemy listę precyzyjnych, wielowyrazowych fraz, które z dużym prawdopodobieństwem wpisywane są przez rzeczywistych użytkowników w wyszukiwarce Google. Całość zoptymalizujemy tak, aby w miarę możliwości każdej pojedynczej frazie odpowiadała dedykowana podstrona.

Realizując projekt stale monitorujemy efektywność działań, modyfikując i optymalizując je w przypadku, kiedy zajdzie taka konieczność. Bardzo często dokonujemy szkoleń redakcji pod z zakresu SEO copywritingu.

Pozycjonowanie szerokie

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego my?

  • Wiemy doskonale, że finalnym efektem prac ma być zwieszenie sprzedaży w związku z tym patrzymy szerzej na witrynę i całą firmę analizując gdzie zmierza firma. Na przykład, czy analizowana firma wchodzi na nowy rynek lub wprowadza nowy produkt - to istotne w rekomendacji strategii treści i procesie oceny.
  • Audyt nie powinien skupiać się tak bardzo na przeszłości, jak na przyszłości. Patrzymy w przyszłość, aby zmaksymalizować audyt SEO.
  • W zależności od stopnia rozbudowania serwisu przeprowadzany audyty SEO podstawowe, jak i bardzo zaawansowane.
  • Jestesteśmy elastyczni: audyt SEO może być realizowany w ramach umowy na pozycjonowanie bądź jako osobne zlecenie.
  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych).
  • Wypozycjonowaliśmy już setki stron internetowych.
  • Wykorzystujemy tylko przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem badamy witryny internetowe.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie pozycjonowania w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych. Dlatego nasze analizy są bardzo rzetelne a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i techniczne.
  • Przygotowywane przez nas audyty są bardzo wnikliwe i obejmują nawet infrastrukturę serwerową.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witrynę lub dorobić do niej brakujące funkcjonalności w celu udoskonalenia procesu pozycjonowania.
  • W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, Majestic, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione i wiele innych.

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i małych przedsiębiorstw z niewielkimi witrynami. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w Google - zarówno dla konkretnych fraz kluczowych jak i dlugiego ogona.

Oto przykłady niektórych z nich:

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen. Warto zwrócić uwagę na to, że pracujemy nad portalem, którego dotyczą statystyki od samego początku - od momentu jego powstania, aż do chwili obecnej. Aktualnie portal posiada ponad 1 mln użytkowników z ruchu organicznego (naturalnego) w skali miesiąca. Zdecydowana większość tego ruchu pochodzi z fraz z długiego ogona (long tail).

efekty pozycjonowania szerokiego

Warto zapoznać się z opisem naszych innych realizacji:

  • Pozycjonowanie dla iParts Sp. z o. o. - zajęliśmy się optymalizacją serwisu, doborem słów kluczowych, pozycjonowaniem oraz budową link popularity. Dzięki temu rosła świadomość marki i funkcjonalność samego serwisu. Zaprojektowaliśmy także szereg działań performance marketing, które miały aktywizować użytkowników serwisu, a docelowo zwiększać wskaźniki sprzedaży.
  • Pozycjonowanie i Ads dla Melvit - naszym zadaniem jest kreowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku firmy, jako lidera w branży zdrowej żywności. Prowadzimy przede wszystkim działania z zakresu pozycjonowania szerokiego oraz AdWords. Odpowiadamy za cześć kreacji graficznych, a także stały konsulting w ramach prowadzonego na stronie bloga eksperckiego.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja strony www dla Instal-Projekt - aby zwiększyć docelową efektywność strony, przeanalizowaliśmy i zoptymalizowaliśmy go pod kątem SEO już na etapie projektu funkcjonalnego, a potem cały czas kontunuowaliśmy pozycjonowanie co pozwoliło na osiągnięciewyskoooich pozycji w Google oraz wysokich wskaźników behawioralnych dla ruchu organicznego (wysoki CTR na liście wyników, niski współczynnik odrzuceń).

Zapytaj o ofertę