Pozycjonowanie sklepów na Shoper

Pozycjonowanie i optymalizacja strony budują widoczność w Google.

Zastanawiasz się, czy warto uruchomić sklep na Shoper albo, czy Shoper jest przystosowany pod SEO? Optymalizacja sklepu na Shoper jest jak najbardziej możliwa, a witrynę można też przenieść z innej platformy e-commerce, np. Magento, PrestaShop czy WooCommerce.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Sklepy na platformie Shoper

Shoper to popularne oprogramowanie dla sklepu internetowego działające na zasadzie usługi (SaaS), wyposażone w ponad 250 funkcji. Na rynku pojawiło się w 2005 roku. Platforma Shoper zapewnia kompleksowe zarządzanie sklepem, od zamówienia po rozliczenie. Jest zintegrowana z szybkimi płatnościami online, serwisami e-commerce (np. Allegro), porównywarkami cen (Ceneo, Skąpiec itp.) Stronę połączymy również ze sklepem na Facebooku oraz systemami do obsługi sprzedaży. 

Shoper pozwala na integrację z narzędziami, takimi jak Google Analytics czy Google Search Console. Korzystając ze sklepu Shoper mamy dostęp do wielu aplikacji z funkcjami pomagającymi w raportowaniu, komunikacji z klientami, obsłudze wysyłek, a nawet w prowadzeniu remarketingu. Sklep on-line na CMS Shoper, podobnie jak inne sklepy korzystające z platform e-commerce można skutecznie pozycjonować.

Wiemy jak zoptymalizować stronę na Shoper pod kątem SEO i tym samym zapewnić stronie wysoką pozycję w SERP, a jej właścicielowi zysk.

Wiemy też, jak pozycjonować sklep Shoper bezpiecznie. Korzystamy z możliwości, jakie dają techniki white hat SEO, do których zaliczamy np. unikalne treści i prawidłową strukturę nagłówków.

W naszym zespole pracują pozycjonerzy oraz copywriterzy SEO, programiści i webdeveloperzy, graficy i administratorzy serwerowi. Dzięki temu podczas pozycjonowania sklepów jesteśmy w stanie dbać o treści, grafikę, a nawet uzupełniać funkcjonalności na stronie sklepu.

Korzystamy z narzędzi wspierających pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper i analizę działań, w tym m.in: SEMSTORM, MajesticSEO, SurferSEO, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione, Google Analytics, Google Search Console i wiele innych.

Co daje pozycjonowanie sklepu?

Obecność Twojego sklepu internetowego na pierwszej stronie SERP (strona internetowa wyświetlająca listę wyników wyszukiwania) będzie miała swoje odzwierciedlenie w sprzedaży. Bez pozycjonowania, w tym optymalizacji sklepu, zyskanie przewagi nad sprzedającymi podobne produkty będzie trudne. Nawet jeśli zdecydujesz się na reklamę w Google, jej efekty nie będą trwałe, a strona zniknie z listy linków sponsorowanych po ustaniu kampanii. 

Efektem systematycznego pozycjonowania sklepu będzie przede wszystkim sprzedaż i konwersja wynikająca z m.in.: 

  • większego ruchu na stronie z wyników organicznych (bezpłatnych) Google,
  • przewagi nad konkurencją i rozpoznawalności na rynku (dotyczy zarówno samej marki, jak i produktów, które oferuje),
  • optymalizacji strony prowadzącej do lepszych doświadczeń użytkowników (np. sprawna i szybka witryna, dostosowana do urządzeń mobilnych),
  • stabilnej widoczności w wynikach wyszukiwania Google na konkretne słowa kluczowe,
  • wyższej pozycji w wynikach regionalnych (jeśli zdecydujesz się na budowanie widoczności regionalnej  swojego sklepu).

 

Wypozycjonujemy Twój sklep internetowy!

Pozycjonowanie sklepu Shoper

Konkurencyjność w branży jest spora, a sklepów internetowych przybywa i nic nie wskazuje na zatrzymanie tego trendu. Wręcz przeciwnie, sprzedawanie i kupowanie online jest coraz popularniejsze. Klienci zaczynają swoją przygodę ze sklepem właśnie od Google. Słowo kluczowe bądź fraza kilkuwyrazowa (long tail) to sposób wyrażania potrzeb przez konsumentów. Jeśli chcemy mówić o sprzedaży i zainteresowaniu marką, to budowanie widoczności w wynikach wyszukiwania jest dzisiaj koniecznością. Strony na pierwszych pozycjach wyników Google są najczęściej odwiedzanymi przez użytkowników.

Jak pozycjonować sklep na Shoper? Niezbędna będzie optymalizacja strony sklepu internetowego. Jednym z pierwszych etapów, jest wybór słów kluczowych pasujących do kategorii i produktów Twojego sklepu. 

shoper

Pozycjonowanie sklepu na Shoper obejmuje:

  • optymalizację elementów strony: w tym znaczniki title i description, nazw produktów (np. na stronie narzędzia czytamy, że zaleca się tworzenie zapisu: product_name) i kategorii, meta tagi na stronie głównej,
  • pozyskiwanie linków i linkowanie wewnętrzne (poprzedza je audyt linkowania),
  • optymalizację adresów URL (utworzymy przyjazne adresy URL),
  • tworzenie i optymalizację treści pod kątem pozycjonowania (np. wpisów na blog, opisów produktów), zawierających odpowiednie słowa kluczowe,
  • analizę konkurencyjnych stron (w tym słów kluczowych),
  • utworzenie lub edytowanie pliku robots.txt,
  • wygenerowanie sitemap (mapa strony pomaga m.in. w indeksowaniu treści).

Usługa może zostać rozszerzona o inne elementy lub zawężona do kilku. Wszystko zależy od tego, czy w sklepie Shoper wdrożono już proces pozycjonowania i z jakimi skutkami. Jeśli sklep internetowy na Shoper nie był do tej pory zarządzany pod kątem pozycjonowania, czas oczekiwania na wyniki z pewnością będzie dłuższy. Wiele zależy od etapu, z jakiego startujemy i czy wcześniej już inna agencja SEO działała na stronie (co robiła i jakie były tego skutki). 

Pozycjonowanie sklepów zawsze poprzedzamy analizą witryny, bo to ona pozwala opracować plan działania na podstawie konkretnych danych. Nasz audyt SEO sklepu na Shoper obejmuje elementy on-site (np. met tagi title i description, pliki robots.txt, ładowanie się strony, pozycję strony na wybrane słowa kluczowe) oraz off-site (w tym jakość i liczba linków linki prowadzących do sklepu internetowego wraz ze współczynnikiem  współczynnik Trust Rank i analiza konkurencji). 

Najczęstsze pytania

Co to jest Shoper?

Shoper to najpopularniejsze w Polsce oprogramowanie do obsługi sklepów internetowych, oferowane przez firmę DreamCommerce. Platforma Shoper powstała, by pomóc przedsiębiorcom w rozpoczęciu sprzedaży online.

Shoper umożliwia nie tylko zakładanie nowych sklepów internetowych, ale także wprowadzanie modyfikacji (np. nowego szablonu graficznego) do tych już istniejących. Wygląd danego sklepu można edytować, co umożliwia bieżący rozwój działalności.

Sklepy internetowe, które wyszły „spod klawiatury” zespołu Shopera są skorelowane z innymi platformami z zakresu e-commerce, np. Allegro, Google, Ceneo czy AppStore. Współpraca z gigantami handlu pomaga firmie zaistnieć w świadomości konsumentów i przyciągnąć ich do konkretnego sklepu. Dzięki nowoczesnym sposobom dystrybucji (kurierzy, paczkomaty) nie tylko zakupy, ale odbiór nabytych produktów jest szybki i wygodny.

Pozyskiwanie klientów jest jeszcze skuteczniejsze dzięki dodatkowym działaniom z zakresu marketingu. Sklepy internetowe od Shopera umożliwiają m.in. wprowadzanie promocji, kodów rabatowych czy programów lojalnościowych, które wpływają na zadowolenie, a co za tym idzie – lojalność klientów. Możliwości prezentowania asortymentu lub prowadzenia kampanii reklamowych w mediach społecznościowych (np. na Facebooku) pozwala wykorzystać potencjał mediów społecznościowych.

Oferta platformy Shoper obejmuje pomoc w opracowaniu szaty graficznej, zintegrowaniu sklepu z innymi popularnymi platformami, a także efektywnym wykorzystaniu dostępnych narzędzi marketingowych. Shoper zapewnia bezpieczeństwo (m.in. ochronę danych osobowych) oraz cieszące się ogólnym uznaniem wsparcie techniczne.

Czy Shoper jest przystosowany pod SEO?

SEO, czyli szereg działań mających wpłynąć na korzystne wyświetlanie strony (czytaj: na szczycie listy) w wynikach wyszukiwania. Czy posiadając sklep internetowy z platformy Shoper jest to możliwe?

Optymalizacja to przekształcanie witryny w taki sposób, aby była atrakcyjna dla algorytmów, a co za tym idzie – wyświetlana internautom. Zacznijmy od rzeczy, które wyświetlają się jako pierwsze po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce. W Shoper wprowadzanie i edycja opisów stron czy produktów (meta description) oraz ich tytułów (meta title) jest proste i wygodne. Tworzenie opisów kategorii również nie sprawia klientom problemu. Zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek sposób prezentacji asortymentu jest równie ważny jak sprawne odpowiadanie na zapytania internautów. Dlatego dodatkowym atutem Shoper jest możliwość korzystania z pliku robots.txt. To mechanizm usprawniający pracę botów – wirtualnych ekspedientów.

Pozycjonowanie to działania mające poprawić widoczność strony. Można do nich zaliczyć np. tworzenie wartościowych, oryginalnych treści (content marketing) – np. dzięki możliwości założenia firmowego bloga w Shoper. Opcja „przekierowania” dostępna na Shoper niweluje natomiast ryzyko „utknięcia” internauty na nieistniejącej stronie i zniechęcenia się do danej firmy.

Jakie są wady Shoper?

Shoper to platforma ułatwiająca stawianie pierwszych kroków w świecie e-commerce. Służy także do wprowadzania ulepszeń do już istniejących sklepów internetowych. Wielu klientów ceni sobie łatwość obsługi oraz intuicyjność tego CMS. Bardziej zaawansowani e-sprzedawcy narzekają na kilka niedoskonałości Shoper, które utrudniają efektywne zarządzanie biznesem w sieci.

Za główną wadę Shoper uważa się brak dostępu do kodu źródłowego strony. Uniemożliwia on bieżące wprowadzanie zmian w skrypcie. W dobie szybko zmieniających się zasad działania wyszukiwarek to spore utrudnienie, które może przyczynić się do spadku konwersji sklepu, a co za tym idzie – zysków. Spełnianie „kaprysów” algorytmów poprzez bieżącą optymalizację treści jest ważne dla przedsiębiorców chcących figurować w czołówce wyników wyszukiwania.

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek przy użyciu Shoper jest bardziej skomplikowana niż u konkurencji. Adresy URL zamieszczanych w sklepie grafik są generowane automatycznie i nie spełniają obecnych wymagań algorytmów. Ponadto należy mieć na uwadze, że czołowy nagłówek jest w Shoper równoznaczny z nazwą kategorii. Optymalizację treści pod kątem komfortu użytkownika utrudnia natomiast automatyczne wyświetlanie opisu kategorii u góry strony.

Niektóre innowacje są dostępne tylko w droższych pakietach. W zależności od potrzeb konkretnego przedsiębiorcy, do wyboru jest opcja „złota”, „platynowa”, „diamentowa” i „premium”. Warto zauważyć, że technologia gwarantująca stabilność i błyskawiczne działanie sklepu jest dostępna tylko w najdroższej (od 399zł/miesiąc) wersji. Precyzyjniejsze, uwzględniające synonimy i literówki w wyszukiwanych frazach, wyświetlanie treści to także przywilej zarezerwowany tylko dla klientów „premium”.

Jakie są zalety Shoper?

Sklep stworzony na platformie Shoper oferuje wiele cenionych przez e-konsumentów udogodnień. Są to m.in. nowoczesne metody płatności online, wygodne i bezpieczne sposoby dostawy oraz narzędzia ułatwiające zakupy (np. porównywarki cen, sklepy responsywne). Sklep internetowy wyposażony w te wszystkie innowacje staje się atrakcyjny i przyciąga wielu klientów. Sprawne zakupy oraz szybka i bezpieczna dostawa to dwa główne „wabiki” na współczesnego konsumenta.

Warto zauważyć, że oferta Shoper jest skierowana nie tylko do nowych, ale także do już działających e-sprzedawców. Platforma służy zarówno do zakładania sklepów internetowych, jak i do modernizacji tych, które już istnieją na rynku. Bez względu na staż sklepu, klienci Shoper mogą liczyć na kompleksowe wsparcie techniczne.

Shoper pomaga wykorzystać potencjał wielu narzędzi, aplikacji i social mediów do promocji swojego sklepu internetowego. Korelacja z Allegro czy Ceneo pozwala prezentować swój asortyment wielu potencjalnym klientom. 

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na Shoper?

SEO to strategia poprawiająca widoczność, a co za tym idzie – konwersje na witrynie. Wśród działań z zakresu SEO wyróżnia się m.in.

  • content marketing, czyli tworzenie angażujących, oryginalnych treści,
  • pozycjonowanie, które polega m.in. na precyzyjnym odpowiadaniu na zapytania internautów,
  • optymalizację, która obejmuje modyfikowanie strony tak, aby była jak najbardziej widoczna dla algorytmów i czytelna dla użytkowników.

Samodzielne wykonywanie tych czynności nie generuje żadnych kosztów, jednak wymaga dużej wiedzy i umiejętności z zakresu marketingu internetowego. Często jedna osoba nie jest w stanie tego zrobić, więc zleca zadanie profesjonalistom.

Pakiety oferowane przez Shoper są atrakcyjne dla przedsiębiorców zaczynających przygodę z e-commerce, którzy nie chcą ponosić na początek zbyt dużych kosztów związanych z SEO. Sklepy internetowe, które wymagają kompleksowej obsługi i wprowadzania zaawansowanych rozwiązań wymagają usług ekspertów wyspecjalizowanych w tej konkretnej dziedzinie.

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Od kilkunastu działamy w marketingu internetowym i e-commerce. Pomagamy naszym klientom budować widoczność w wyszukiwarkach, tworzymy kampanie marketingowe dla e-commerce, zarządzamy profilami marek w social media, prowadzimy analizy SEO sklepów internetowych.

Jesteśmy w stanie dbać o treści, grafikę, a nawet uzupełniać funkcjonalności sklepu - w naszym zespole są eksperci z różnych dziedzin.

Od wielu lat zajmujemy się promowaniem e-sklepów - mamy ogromne doświadczenie.

Wiemy, jak dzięki pozycjonowaniu zwiększać sprzedaż w e-commerce.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Pozycjonowanie sklepów przez naszych specjalistów bazuje na bezpiecznych technikach.

Korzystamy z własnych, autorskich narzędzi wspierających pozycjonowanie i analizę działań.