SEO, czyli szereg działań mających wpłynąć na korzystne wyświetlanie strony (czytaj: na szczycie listy) w wynikach wyszukiwania. Czy posiadając sklep internetowy z platformy Shoper jest to możliwe?
Optymalizacja to przekształcanie witryny w taki sposób, aby była atrakcyjna dla algorytmów, a co za tym idzie – wyświetlana internautom. Zacznijmy od rzeczy, które wyświetlają się jako pierwsze po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce. W Shoper wprowadzanie i edycja opisów stron czy produktów (meta description) oraz ich tytułów (meta title) jest proste i wygodne. Tworzenie opisów kategorii również nie sprawia klientom problemu. Zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek sposób prezentacji asortymentu jest równie ważny jak sprawne odpowiadanie na zapytania internautów. Dlatego dodatkowym atutem Shoper jest możliwość korzystania z pliku robots.txt. To mechanizm usprawniający pracę botów – wirtualnych ekspedientów.
Pozycjonowanie to działania mające poprawić widoczność strony. Można do nich zaliczyć np. tworzenie wartościowych, oryginalnych treści (content marketing) – np. dzięki możliwości założenia firmowego bloga w Shoper. Opcja „przekierowania” dostępna na Shoper niweluje natomiast ryzyko „utknięcia” internauty na nieistniejącej stronie i zniechęcenia się do danej firmy.