Szkolenia z programów lojalnościowych i motywacyjnych

"Zdolność uczenia się szybciej od swojej konkurencji może być jedyną długotrwałą przewagą, jaką nad nimi posiadasz." Arie de Gaus

Badania wskazują, że lojalny klient zapewnia firmie 80% dochodu. To sprawia, że jest jednym z najcenniejszych zasobów jakie może posiadać marka. Trzeba zatem dbać o niego ze szczególną uwagą.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Jak zatrzymać klientów?

Dzisiejszy rynek jest środowiskiem niezwykle trudnym. Liczna i dynamicznie rozwijająca się konkurencja sprawia, że rywalizacja wymaga podejmowania wielu działań na różnych płaszczyznach. Budowanie i personalizowanie oferty, polityka cenowa, wysoki poziom usług, kompetentni i wykwalifikowani pracownicy czy odpowiednia obsługa klienta. Pośród licznych elementów składających się na sukces marki należy zaliczyć także długofalowe budowanie lojalności nie tylko klientów, ale i własnych pracowników.

Istnieje wiele strategii, które wzmacniają przywiązanie do marki. W ogólnym założeniu programy adresowane do klientów i pracowników mają jeden cel – uczynić kontakt z marką satysfakcjonującym do tego stopnia, że osoba będzie chciała utrzymać te relacje jak najdłużej. Konsumenci będą chcieli ponownie korzystać z oferty, a pracownicy będą wykonywać swoje zadania bardziej wydajnie i z większym zaangażowaniem, utożsamiając się mocniej z firmą.

Współczesny klient jest osobą wymagającą, a z drugiej strony ciężko zdobyć jego lojalność. Konkurencyjne oferty i promocje cenowe skłaniają go do ciągłego poszukiwania najbardziej atrakcyjnych ofert. To sprawia, że unika przywiązywania się do jednej marki – chyba, że ta ma mu coś wyjątkowego do zaoferowania – np. szczególną lub niszową ofertę lub odpowiadający mu świat przeżyć.

Tworzenie programu lojalnościowego i motywacyjnego nie jest procesem łatwym. Pomijając ewentualne aspekty wdrażania rozwiązań technologicznych, wymaga dobrze przemyślanej strategii. A ta z kolei musi być oparta na dobrej znajomości klienta czy pracownika oraz ich potrzeb. Stojąca za programem koncepcja musi być na tyle atrakcyjna, żeby zachęcić do wzięcia w nim udziału i rzeczywiście doraźnie z niego korzystać.

Mamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu lojalności wobec marek – od strony koncepcyjnej, analitycznej, jak i technologicznej. Chętnie opowiemy Ci jak przygotować się do wdrożenia tego typu rozwiązań. Jak poznać potrzeby odbiorców i zachęcić ich do podejmowania interakcji z marką. Jak pozostać firmą, która zostanie pierwszym wyborem pośród klientów, budując długofalowe i wartościowe relacje.

Korzyści ze szkolenia

  • znajomość sposobów poznawania klientów i ich potrzeb
  • umiejętność kreślenia celów programów lojalnościowych i motywacyjnych
  • opracowanie strategii długofalowego budowania relacji
  • analiza pozyskiwanych danych
  • dobór narzędzi i realizacja polityki lojalnościowe


Zapytaj o ofertę