Ranking widoczności agencji emarketingowych

To 1. edycja Rankingu Widoczności Agencji eMarketingowych. Przeanalizowaliśmy rynek agencji emarketingowych i wybraliśmy 50 z nich, które najaktywniej dbają o swoją widoczność w wyszukiwarce Google.
18 listopada 2020

Widoczność witryny to identyfikacja słów, na które się wyświetla w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki specjalistycznym narzędziom, jesteśmy w stanie precyzyjnie określić frazy oraz konkretne podstrony, które wyświetlają się w wynikach. Jest to istotne dla biznesu, by móc świadomie rozwijać witrynę i skuteczniej dążyć do realizacji biznesowych celów. 

 

Spis treści:

1. Widoczność agencji emarketingowych.
2. Rankingowane agencje emarketingowe.
3. Metodologia rankingu.
4. Wyniki rankingu
5. Wnioski.

ranking widoczności

Widoczność agencji emarketingowych

Do stworzenia rankingu widoczności agencji emarketingowych (i interaktywnych) skłoniły nas dwa fakty:

  • istnieje wiele rankingów agencji lecz opierają sie na innych metodologiach - zazwyczaj bazują głównie na przychodach i zyskach, co w przypadku agencji emarketingowych nie oddaje pełnego obrazu sytuacji,
  • chcemy docenić pracę (czasami bardzo ciężką) naszych przyjaciół z branży (i jednocześnie naszych konkurentów) - w przypadku firm z początku naszej listy wkład pracy był ogromny. Tym samym firmy te przyczyniły się do upowszechniania wiedzy.

Ranking opiera się na danych pochodzących z narzędzia Senuto i agreguje w sobie cztery wskaźniki:

  • ilość fraz kluczowych w TOP3,
  • ilość fraz kluczowych w TOP10,
  • ilość fraz kluczowych w TOP50,
  • szacowany miesięczny ruch z organicznych wyników wyszukiwania (widoczność).

Jak łatwo zauważyć na miejsce w rankingu ogromny wpływ ma ilość i jakość treści umieszczonych w serwisach internetowych należących do agencji. Warto w tym miejscu dodać, że analizie poddawane były tylko główne witryny firmowe.

Rankingowane agencje emarketignowe

W naszym rankingu znalazły sie następujące agencje - kolejność alfabetyczna: 4People (Katowice), Artefakt (Wrocław), BizzIT (Katowice), Bluerank (Łódź), BlueSky System (Poznań), Business Sense (Łódź), Combomarketing (Lublin), CS Group (Warszawa), Cyrek Digital (Zgierz), Delante (Kraków), Dynamite Studio (Łódź), EACTIVE (Wrocław), Exelmedia (Opole), Fabryka Marketingu (Warszawa), Fox Strategy (Wrocław), Getso (Opole), Grupa inVette (Kraków), Grupa TENSE (Poznań), GrupaM40 (Poznań), Ideo (Rzeszów), Ideo Force (Warszawa), INB Marketing (Lublin), Internet Plus (Poznań), ITHolding (Warszawa), Kompan (Warszawa), LTB (Wrocław), MaxRoy.agency (Poznań), Mayko (Białystok), Onely (Wrocław), Performance Media (Warszawa), Pro Pozycje (Wrocław), PromoTraffic (Kraków), Rocket Media (Wrocław), SAMOSEO (Gdańsk), Semahead (Kraków), Semcore (Poznań), Sempai (Kraków), Sempire (Poznań), Semtec (Warszawa), SEOgroup (Gdynia), SOLV (Katowice), Sunrise System (Poznań), Supremum SEO (Kraków), Talem Technologies (Bydgoszcz), Traffic Trends (Poznań), Venti (Łódź), Verseo (Poznań), Whites (Warszawa), Widoczni (Poznań), Widzialni (Częstochowa).

Ranking ograniczyliśmy tylko do 50 agencji o największej widoczności.

Metodologia rankingu

Ustalając ranking braliśmy następujące czynniki z odpowiednimi wagami:

  • ilość fraz kluczowych w TOP3 - waga 3,
  • ilość fraz kluczowych w TOP10 - waga 2,
  • ilość fraz kluczowych w TOP50 - waga 1,
  • szacowany miesięczny ruch z organicznych wyników wyszukiwania (widoczność) - waga 0,5.

Za każde słowo w TOP3 wskazane przez narzędzie SENUTO agencja otrzymywała 3 pkt, za każde słowo w TOP 10 - 2 pkt, a za każde słowo wykazane w TOP50 - 1 pkt.

Dodatkowo doliczaliśmy punkty za wskaźnik widoczności - w przeliczeniu 0,5 pkt w rankingu za 1 pkt widoczności w Senuto.

Ranking oparliśmy na zewnętrznym i obiektywnym narzędziu (SENUTO). Wszystkie pomiary dokonywaliśmy w 1 dniu (17.11.2020 r).

Wyniki rankingu

Poniższa tabela przedstawia wyniki naszej analizy - agencje zostały w niej posortowane według ilości uzyskanych punktów:

# Nazwa firmy Ilość fraz
TOP3
Ilość fraz
TOP10
Ilość fraz
TOP50
Widoczność
wg Senuto
Uzyskane
punkty
1 EACTIVE 683 2 200 6 100 39400 32 249
2 Artefakt 607 2 400 10 200 21900 27 771
3 Widoczni 656 1 700 6 100 26 500 24 718
4 Grupa TENSE 528 1 700 6 800 21200 22 384
5 Verseo 309 1 300 6 200 19700 19 577
6 Kompan 167 669 2 900 26600 18 039
7 Delante 212 1 100 4 200 19700 16 886
8 Ideo 169 793 5 600 13400 14 393
9 Widzialni 326 1 200 5 200 9100 13 128
10 Ideo Force 150 755 4 700 8600 10 960
- - - - - - -
11 Cyrek Digital 150 447 1 600 15000 10 444
12 Sunrise System 128 428 2 700 12600 10 240
13 Sempire 112 442 1 700 4400 5 120
14 Sempai 59 288 2 800 2300 4 703
15 Semtec 64 251 1 300 4100 4 044
16 Bluerank 58 265 2 400 1500 3 854
17 Semahead 38 191 1 600 1100 2 646
18 Fabryka Marketingu 64 201 920 1700 2 364
19 Traffic Trends 53 161 1400 796 2 279
20 Performance Media 43 156 1100 1400 2 241
- - - - - - -
21 LTB 52 163 1200 960 2 162
22 Getso 32 114 795 1800 2 019
23 CS Group 37 92 360 2300 1 805
24 Grupa inVette 16 139 1 200 354 1 703
25 Rocket Media 10 127 1 100 493 1 631
26 Fox Strategy 32 84 798 883 1 504
27 BizzIT 3 39 506 1 500 1 343
28 PromoTraffic 13 85 766 695 1 323
29 ITHolding 21 88 483 1 100 1 272
30 SEOgroup 16 117 714 473 1 233
- - - - - - -
31 Semcore 3 34 717 301  945
32 Internet Plus 16 50 561 306 862
33 Whites 8 46 526 152 718
34 SOLV 9 49 460 147 659
35 MaxRoy.agency 7 51 433 194 653
36 Business Sense 10 40 351 209 566
37 GrupaM40 9 41 273 360 562
38 Mayko 1 17 355 159 472
39 Venti 3 27 258 207 425
40 Dynamite Studio 16 29 160 270 401
- - - - - - -
41 Combomarketing  8 22 206 207 378
42 Onely 6 42 218 42 341
43 SAMOSEO 4 30 203 131 341
44 BlueSky System 4 24 218 57 307
45 4People 4 17 236 34 299
46 Pro Pozycje 0 26 218 45 293
47 INB Marketing 10 25 161 54 268
48 Supremum SEO 5 13 138 79 219
49 Talem 2 14 82 81 157
50 Exelmedia 1 3 108 37 136

 

Wśród agencji o największej widoczności w Google znajdują się: EACTIVE, Artefakt, Widoczni, Grupa TENSE, Verseo, Kompan, Delante, Ideo, Widzialni, Ideo Force. Agencjami o mniejszej widoczności lecz także powyżej 2 000 punktów w rankingu są: LTB, Getso, CS Group, Grupa inVette, Rocket Media, Fox Strategy, BizzIT, PromoTraffic, ITHolding, SEOgroup, LTB, Getso.

Wnioski

Poniższy wykres przedstawia widocznośc poszczególnych agencji emarketingowych. Tylo 9 agencji ma widoczność powyżej 10 000 punktów (wg systemu Senuto), a widocznośc aż 23 agencji jest poniżej progu 500 punktów.

Ciekawe jest, że na widoczności w Googlu zależy tylko 12 pierwszym agencjom z naszego raportu. Kolejnych kilka uzupełnia swoją stronę internetową o nowe treści pozaofertowe. Zdecydowana większość ogranicza się tylko do publikowania informacji o firmie i swojej ofercie. Doskonale przedstawia to poniższy wykres - widać na nim wyraźnie przepaść w widoczności pomiędzy agencjami (włączając w to agencje SEO / SEM, agencje emarketingowe, agencje interaktywne) z początku rankingu, a tymi w jego środkowej części i na końcu.

Warto zwrócić też uwagę na ilość fraz w przedziałach (TOP3, TOP10, TOP50) dla poszczególnych agencji - przedstawia to poniższy wykres.

Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP3 - widać, że niskie miejsce w rankingu (mała ilość uzyskanych punktów) jest związana z małą ilością fraz w na pierwszych trzech miejscach wyników wyszukiwania. Firmy, które mają najwięcej fraz w TOP3 prowadzą szerokie działania pozycjonerskie i contentowe dlatego łącznie uzyskują dużo punktów.

Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP10 - podobnie jak przy porównaniu ilości punktów w ilością fraz w TOP3 tak i w tym przypadku nasuwa się jasny wniosek, że firmy, które mają najwięcej fraz w TOP10 prowadzą szerokie działania pozycjonerskie i contentowe dlatego łącznie uzyskują dużo punktów.

Poniżej znajduje się wykres przedstawiający zależność pomiędzy uzyskanymi punktami w naszym rankingu a ilością fraz kluczowych w TOP50 - analizują ten wykres można dostrzec, że jest pewna grupa firm, która nie dba o swoją widocznośc w Google - ma mało fraz w TOP50, czyli nie można nawet powiedzieć, że dostarczają content na stronę, ale się on kiepsko pozycjonuje. Bo w takim przypadku na pewno w TOP50 była by większa ilość fraz. Natomiast można też wysunąć wniosek, że jest kilka firm, które zaczynają dopiero walkę o dużą widoczność. Mają już sporo fraz w TOP50, a teraz będą je pozycjonować.

O agencjach

Poniżej został zamieszczony króki opis agencji z pierwszej dziesiątki zestawienia:

  • EACTIVE - zajmuje się marketingiem internetowym nieprzerwanie od 4 września 2000 roku, kiedy w jednym z oławskich mieszkań powstała firma Eactive (fragment ze strony internetowej agencji EACTIVE: https://www.eactive.pl/firma/).
  • Artefakt - skupiamy się na pozycjonowaniu i kampaniach w wyszukiwarce Google. Ale także projektujemy serwisy internetowe, prowadzimy działania z zakresu Social Media Marketingu i e-PR, przeprowadzamy audyty i oferujemy profesjonalne doradztwo z zakresu marketingu internetowego (fragment ze strony internetowej agencji Artefakt: https://www.artefakt.pl/o-nas).
  • Widoczni - agencja marketingu internetowego z Poznania. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i pozycjonowaniu sklepów, prowadzeniu kampanii Adwords  oraz skutecznej optymalizacji konwersji (fragment ze strony internetowej agencji Widoczni: https://widoczni.com/o-nas/).
  • Grupa TENSE - specjalizuje się w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach (SEO), kampaniach PPC, zarządzaniu marką w social media, content marketingu oraz tworzeniu stron (fragment ze strony internetowej agencji Grupa Tense: https://www.grupa-tense.pl/o-firmie/).
  • Verseo - specjaliści z zakresu Google Ads, Strategii i Optymalizacji kampanii Google Ads, Paid Social, specjaliści Organic Social, doświadczeni Pozycjonerzy, biegli w słowie specjaliści Content Marketing, kreatywni graficy, skrupulatni i pomysłowi programiści, ambitni technolodzy, komunikatywni analitycy i profesjonalni trenerzy (fragment ze strony internetowej agencji Verseo: https://verseo.pl/o-nas/).
  • Kompan - od 2004 roku dbamy o wysokie pozycje naszych Klientów w wynikach wyszukiwania. Firma doradcza Deloitte trzykrotnie sklasyfikowała nas na 3. miejscu wśród najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w Europie Centralnej (fragment ze strony internetowej agencji Kompan: https://kompan.pl/kim-jestesmy/).
  • Delante - wszystko zaczęło się w 2014 roku kiedy Michał, Mateusz i Jacek założyli Delante. Wcześniej każdy z nich miał doświadczenia w innym obszarze związanym z marketingiem: Mateusz rozwijał duży e-commerce z branży IT, Jacek był jednym z pierwszych w Polsce Growth Hackerów, a Michał przedsiębiorcą z wieloma sukcesami biznesowymi na koncie (fragment ze strony internetowej agencji Delante: https://delante.pl/o-nas/).
  • Ideo - w najnowszym zestawieniu Diamenty Forbesa 2020, Ideo znalazło się w gronie najszybciej rozwijających się firm. Dwa lata z rzędu byliśmy wyróżniani w zestawieniu Deloitte Technology Fast 50 CE. Posiadamy także tytuły: Magento Business Solution Partner, Microsoft Gold Certified Partner, Google Premium Partner (fragment ze strony internetowej agencji Ideo: https://www.ideo.pl/firma/o-nas/).
  • Widzialni - agencja SEO/SEM Widzialni.pl to ponad 30 pasjonatów marketingu internetowego. Jako agencja SEO/SEM od lat specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych - chętnie udzielimy odpowiedzi na to pytanie.
    (fragment ze strony internetowej agencji Widzialni: https://www.widzialni.pl/).
  • Ideo Force - kreujemy wizerunki marek, tworzymy angażujące treści, zwiększamy zasięgi i poprawiamy konwersje, pozycjonujemy w Google, rozwijamy e-commerce. Łączymy kompetencje e-marketingowe z technologicznymi. Potrafimy obsłużyć nawet najbardziej zaawansowane projekty.

Opisy powstały w oparciu o zadeklarowane dane agencji, które pochodzą z ich stron internetowych i są prezentowane ich potencjalnym klientom.

Kończąc

Kończąc, warto mieć świadomość, że obecny kształt content marketingu (i widoczności w wyszukiwarce) wynika ze zmian zachodzących w marketingu internetowym, ale i większej świadomości konsumentów. Z czasem marketing treści stał się nie tyle opcją do uwzględnienia w strategii marki, ile koniecznością.

W początkowym etapie, content marketing wykorzystywano jako wsparcie dla działań związanych z pozycjonowaniem – nazywany był nowym SEO. Słabnąca rola link buildingu sprawiła, że ważną siłą budowania pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania okazały się treści. Content jednak powinien być głęboki i merytoryczny. TOP agencje marketignowe zdają sobie z tego sprawę.

To nieco inne podejście do rankingu agencji pokazuje, że są agencje, których częścią działalności jest też edukowanie i rozwój rynku.

Zadbamy o widoczność Twojej witryny
w internecie!

Autor

Podobne wpisy

Historia Black Friday

17 listopada 2020
Pierwsze skojarzenie na słowa „Czarny Piątek”? Wyprzedaże, zakupowe szaleństwo, promocje i rabaty. Międzynarodowe święto handlu, czyli Black Friday, co roku przyciąga do sklepów tłumy. Ale czy nazwa ta zawsze miała związek ze sprzedażą? Otóż nie!

Biznes na kanwie? Czyli o Business Model Canvas w pigułce

21 października 2020
Każda firma ma model biznesowy, choć nie zawsze jest on wyartykułowany. Ustalenie wspólnej definicji innowacyjnego modelu biznesowego, zrozumiałej dla wszystkich zainteresowanych, jest tym od czego należy zacząć, punktem wyjścia do dalszej pracy.
kontakt // ideoforce.pl