Czy pozycjonowanie ma sens?

Zwykło się mawiać się, jeśli nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. Jest w tym sporo racji, zwłaszcza w przypadku firm. Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. Jednak powinna być to obecność, którą łatwo dostrzec.

Często słychać głosy, że pozycjonowanie już nie ma sensu – jest nietrwałe, że nie ma gwarancji, iż wynik się utrzyma w stałej czołówce, że współpraca z agencją jest kosztowana, itp. Na te zarzuty najlepiej odpowiedzą firmy, korzystające z pozycjonowania, a dokładnie ich wyniki. Nie pozycjonując witryny, jesteśmy z góry skazani na porażkę. Konkurencja na rynku jest ogromna i stale rośnie. Dlatego też firma, która chce w nim funkcjonować musi podążać za obowiązującymi trendami. Jeśli czegoś nie zrobimy, możemy być pewni, że zrobi to nasz rywal. Odpowiedzią jest zawsze działanie.

Zwiększając pozycję strony w wynikach organicznych dajemy sobie szansę na sprzedaż, generujemy ruch na tronie i skutecznie promujemy wizerunek marki, gdyż wysoka pozycja w Google to przede wszystkim rozpoznawalność. Nie wszyscy, którzy trafią na stronę, skorzystają z oferty, jednak część z pewnością i to właśnie oni są siłą napędową naszej firmy. Bywa, że korzystają ze strony regularnie i pozostają w kontakcie z marką na dłużej. Utrzymanie się czołówce wyników Google to pracochłonny proces warty wysiłku, ale wymagający czasu, zaangażowania (również po stronie właściciela strony) i regularności.

Jeśli jednak chcemy uzyskać natychmiastowe działania, możemy skorzystać z kampanii reklamowej  Google Ads. Rezultaty w postaci linków sponsorowanych wyświetlają się nad wynikami wyszukiwania oraz powyżej. Google Ads to elastyczny system reklamowy, który oferuje różne formy kampanii i pozwala na bieżąco śledzić efekty. Rozliczany jest w modelu PCP, czyli płatności za kliknięcia, a więc wyniki będą pojawiać się tak długo, jak będzie trwała kampania. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pozycjonowanie łączyć z reklamą w Google. Musimy jednak pamiętać, że to pierwsze daje stabilne miejsce w wynikach naturalnych zwracanych przez wyszukiwarkę.

To, że pozycjonowanie ma sens, jest pewne. Jednak wiele zależy od obranej strategii i tego czy odpowiada ona na potrzeby strony internetowej. Pozycjonować możemy na tzw. długi ogon, czyli szeroko, na frazy lokalne, z uwzględnieniem urządzeń mobilnych. Każda witryna jest inna, dlatego kluczem jest wybór metod, oczywiście mając na uwadze ciągłą optymalizację. Bez systematycznego ulepszania, nie będzie wyników, o które przecież chodzi. 

pozycjonowanie

Wypozycjonujemy Twoją stronę internetową!

Podobne wpisy

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

29 czerwca 2018
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest na tyle złożone, że cały proces jest czasochłonny. Osiągnięcie trwałych rezultatów wymaga również zaangażowania właściciela sklepu.

Nowy ekosystem reklamowy Google Ads

28 czerwca 2018
Google ogłosiło znaczące modyfikacje w dotychczasowym modelu funkcjonowania reklam. Wszystko po to, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby promocji w Internecie. Sprawdzamy, na czym polegają dokonywane zmiany i co oznaczają w praktyce dla reklamodawców.

Nasze artykuły
na Twojej skrzynce!

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z artykułami z naszego bloga.
Nie przegap najciekawszych wpisów, które
pomogą Ci odnieść sukces w Internecie!

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

kontakt // ideoforce.pl