Czy pozycjonowanie ma sens?

Zwykło się mawiać się, jeśli nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. Jest w tym sporo racji, zwłaszcza w przypadku firm. Obecność w sieci to dziś podstawa prowadzenia biznesu. Jednak powinna być to obecność, którą łatwo dostrzec.

Często słychać głosy, że pozycjonowanie już nie ma sensu – jest nietrwałe, że nie ma gwarancji, iż wynik się utrzyma w stałej czołówce, że współpraca z agencją jest kosztowana, itp. Na te zarzuty najlepiej odpowiedzą firmy, korzystające z pozycjonowania, a dokładnie ich wyniki. Nie pozycjonując witryny, jesteśmy z góry skazani na porażkę. Konkurencja na rynku jest ogromna i stale rośnie. Dlatego też firma, która chce w nim funkcjonować musi podążać za obowiązującymi trendami. Jeśli czegoś nie zrobimy, możemy być pewni, że zrobi to nasz rywal. Odpowiedzią jest zawsze działanie.

Zwiększając pozycję strony w wynikach organicznych dajemy sobie szansę na sprzedaż, generujemy ruch na tronie i skutecznie promujemy wizerunek marki, gdyż wysoka pozycja w Google to przede wszystkim rozpoznawalność. Nie wszyscy, którzy trafią na stronę, skorzystają z oferty, jednak część z pewnością i to właśnie oni są siłą napędową naszej firmy. Bywa, że korzystają ze strony regularnie i pozostają w kontakcie z marką na dłużej. Utrzymanie się czołówce wyników Google to pracochłonny proces warty wysiłku, ale wymagający czasu, zaangażowania (również po stronie właściciela strony) i regularności.

Jeśli jednak chcemy uzyskać natychmiastowe działania, możemy skorzystać z kampanii reklamowej  Google Ads. Rezultaty w postaci linków sponsorowanych wyświetlają się nad wynikami wyszukiwania oraz powyżej. Google Ads to elastyczny system reklamowy, który oferuje różne formy kampanii i pozwala na bieżąco śledzić efekty. Rozliczany jest w modelu PCP, czyli płatności za kliknięcia, a więc wyniki będą pojawiać się tak długo, jak będzie trwała kampania. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pozycjonowanie łączyć z reklamą w Google. Musimy jednak pamiętać, że to pierwsze daje stabilne miejsce w wynikach naturalnych zwracanych przez wyszukiwarkę.

To, że pozycjonowanie ma sens, jest pewne. Jednak wiele zależy od obranej strategii i tego czy odpowiada ona na potrzeby strony internetowej. Pozycjonować możemy na tzw. długi ogon, czyli szeroko, na frazy lokalne, z uwzględnieniem urządzeń mobilnych. Każda witryna jest inna, dlatego kluczem jest wybór metod, oczywiście mając na uwadze ciągłą optymalizację. Bez systematycznego ulepszania, nie będzie wyników, o które przecież chodzi. 

pozycjonowanie

Ocena artykułu:
Czy pozycjonowanie ma sens?

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

kontakt // ideoforce.pl