Chatbot dla sklepu motoryzacyjnego iParts

Klient

iParts.pl to sklep internetowy z częściami motoryzacyjnymi, którego nie trzeba przedstawiać nikomu, kto zajmuje się motoryzacją lub czuje pociąg do przysłowiowych czterech kółek. To także nasz wieloletni klient, który każdego dnia napędza nas do działania. Sklep w swoim asortymencie oferuje 2 000 000 części samochodowych, co plasuje go w czołówce największych i najpopularniejszych e-commerców działających na rynku.

Klient

iParts.pl to sklep internetowy z częściami motoryzacyjnymi, którego nie trzeba przedstawiać nikomu, kto zajmuje się motoryzacją lub czuje pociąg do przysłowiowych czterech kółek. To także nasz wieloletni klient, który każdego dnia napędza nas do działania. Sklep w swoim asortymencie oferuje 2 000 000 części samochodowych, co plasuje go w czołówce największych i najpopularniejszych e-commerców działających na rynku.

Zadania i cele

Jednym z kluczowych czynników, które pozwalają marce zbudować swój sukces, jest zaangażowanie klientów, którzy stają się ambasadorami marki. Proces budowania przywiązania konsumenckiego do firmy to jednak pracochłonne zadanie, które wymaga sięgania po nowoczesne rozwiązania zachęcające do interakcji z marką.

Zdając sobie sprawę z wszystkich tych aspektów, przygotowaliśmy konkurs w chatbocie, który sprawdzał motoryzacyjną i okołomotoryzacyjną wiedzę użytkowników oraz zapewniał możliwość otrzymania indywidualnego kodu rabatowego na zakupy w sklepie internetowym. Okazja była tym większa, że marka obchodziła 20-lecie swojego działania. Jubileusz stał się okazją, aby sprawdzić wiedzę jej klientów i zweryfikować świadomość konsumencką dotycząca sklepu.

Wybór chatbota był efektem poszukiwań narzędzia, które z jednej strony zapewni możliwość stworzenia transparentnych i zautomatyzowanych mechanizmów działania konkursu, a z drugiej będzie angażowało odbiorców.

W obu tych zadaniach świetnie sprawdził się bot osadzony w Messengerze marki. Zadaniem użytkownika było odpowiedzenie na 10 pytań z zakresu motoryzacji i wiedzy o marce. Dopuszczalne były dwie pomyłki, które nie dyskwalifikowały użytkowników z zabawy. Ponadto do bota wdrożone zostały mechanizmy przeciwdziałające opuszczaniu gry. Użytkownik, który wyświetlił pytanie, ale nie odpowiedział na nie, po ustalonym czasie bezczynności otrzymywał automatycznie generowany komunikat zachęcający do kontynuowania zabawy.

Nagrodą w konkursie był unikatowy i jednorazowy kod rabatowy na zakupy w iParts.pl. Kod przyznawany był po udzieleniu odpowiedzi na co najmniej 80% pytań. Nagroda była pobierana z bazy danych w chmurze i przyznawana natychmiast po ukończeniu gry. Jednocześnie użytkownik otrzymywał przycisk umożliwiający przejście do witryny i zrealizowanie swojego zakupu.  

Bot został wyposażony w specjalnie przygotowane copy, które nawiązywało stylistycznie do motoryzacji. Wszystko po to, aby maksymalnie zaangażować osoby biorące udział w zabawie. Narzędzie zwracało się do użytkownika po imieniu, które było pobierane z danych Facebooka.

To jednak nie koniec ambitnych zadań, które postawiliśmy przed sobą. Dla klienta wykonaliśmy dedykowaną kampanię reklamową kierującą ruch do bota. Reklama adresowana była do wszystkich fanów marki oraz jej potencjalnych klientów. Dość szeroki zakres merytoryczny konkursu sprawił, że nie było konieczności ścisłego zawężania grupy odbiorców. Równowaga pomiędzy ogólnością pytań a ich specjalizacją pozwoliła wyzwolić duże zaangażowanie i zwróciła uwagę tych, którzy są indywidualnymi klientami – obecnymi lub potencjalnymi – sklepu internetowego, lecz nie zajmują się profesjonalnie motoryzacją.

Główne korzyści
  • Zbudowanie zaangażowania użytkowników fanpage’a i klientów sklepu internetowego
  • Inicjowanie sprzedaży poprzez wynagradzanie poprawnych odpowiedzi kodami rabatowymi
  • Wykreowanie wizerunku nowoczesnej marki posługującej się współczesnymi narzędziami komunikacji
  • Dotarcie do szerokiego spektrum użytkowników zainteresowanych motoryzacją dzięki reklamie w Messengerze kierującej do bota
Efekty w liczbach
  • 1 700 użytkowników, którzy wzięli udział w konkursie
  • 1 200 przyznanych indywidualnych kodów rabatowych
  • 98% współczynnik użytkowników, którzy porzucili zabawę, ale wrócili do konkursu po wysłaniu automatycznej wiadomości przypominającej

iparts realizacje

... a co możemy zrobić dla Ciebie ?